Voorbeelden
soorten oplossingen om te versnellen en te verslimmen
Sneller en Slimmer
voorbeelden, suggesties en inspiratie
Hoe we je bijstaan in het vinden van oplossingen voor allerhande uitdagingen die direct verbonden zijn met een wereld waarin digitaal denken en doen centraal staat.
1 | Business Plans, Business Cases
Om snel te schakelen gebruiken we voor het opbouwen van berekeningen en business cases vooral Coda en of AirTable. Dit is afhankelijk van hoeveel mensen er betrokken zijn en wat er met het resultaat dient te gebeuren. Indien gewenst, werken we met de Google Work Spaces of Microsoft Suites. Uiteindelijk is een software een hulpmiddel dat in dienst stat van het beoogde resultaat. Meer dan eens heb ik business cases gebouwd in Coda en de samenvatting doorgestuurd in Excel. Dat was nadat ik samen met de klant het proces had doorlopen waarin we de variabelen bespraken en we dus met elkaar wisten - via Coda - wat de invloed was van de verschillende elementen.
2 | Eenvoudige Oplossingen
Het komt ook voor dat klanten specifieke wensen hebben gericht op bijvoorbeeld het vereenvoudigen van het samenwerken als men regelmatig thuiswerkt. Hoe doe je dat dan en hoe behoud je betrokkenheid? Coda is zeer behulpzaam in het faciliteren van thuiswerken, dat bleek ook tijdens de Corona golven. De applicatie is immers gericht op het verzamelen, verwerken en delen van gegevens allerhande op een eenvoudige manier.

Dat brengt ons bij projectmatig samenwerken, bijvoorbeeld rondom zogenaamde OKR's, dat zijn Objectives en Key Results. Wat wil je bereiken (bijvoorbeeld 10% meer omzet in Q4 dit jaar vergeleken met vorig jaar) en welke resultaten / taken zijn daarvoor nodig. Bij de Key Results kun je dan denken aan bijvoorbeeld het aantrekken van een (tijdelijk) nieuwe collega, het verhogen van de online advertentie budgetten, het geven van kortingen etc. Al deze taken worden gekoppeld aan teams en hun participanten en samen vormen ze de afdeling en of de onderneming. Hoever iedere deelnemer en of iedere afdeling staat, kan worden bijgehouden en getoond in allerhande overzichten waarbij de verschillende 'views' van de tabellen een belangrijke rol spelen.

Mocht één van de KR's zijn het versturen van gepersonaliseerde emails om de verkoop aan te jagen, de naamsbekendheid te verhogen en zo verder, dan bouw je een document in Coda specifiek gericht op email marketing. Eén pagina bevat dan de hoofdtabel met de emailadressen en andere relevante gegevens. Andere pagina's tonen discussies over lettertype, afbeeldingen, teksten, de resultaten van de campagne en zo verder. Deze resultaten kunnen via een Cross Doc dan binnen gebracht worden in de pagina's die gaan over de OKR.

Mocht de email actie aanleiding geven tot vervolgonderzoek, dan is het opzetten van een enquête een mogelijkheid. Je bouwt een formulier in Paperform, laat de gegevens binnenlopen in Coda, je bevestigt de deelname via een door MailJet verstuurde email. Uiteindelijk gebruik je statistische functies binnen Coda voor een beschrijvende statistiek. Zie ook dit artikel.

Via deze voorbeelden wordt duidelijk dat je sneller en slimmer kan samenwerken met dat je gegevens verzamelt en verwerkt in Coda. Dit kun je voor een groot deel zelf, dus zonder mijn hulp. Deels door de artikelen te lezen en vervolgens door te oefenen.

Mocht je behoefte hebben aan specifieke adviezen, een algemene opleiding dan regelen we dat samen en in overleg.
3 | Complexe oplossingen
Het komt ook voor dat een opdrachtgever wil investeren in specifieke vormen van gegevens verzameling en verwerking, volledig gericht op markt waarin men actief is. Denk aan een busbedrijf dat chauffeurs vraagt om via de Coda app schade te berichten in plaats van via WhatsApp, Facebook, Email en SMS de baas te informeren over het vooral. Deze nieuwe manier is wennen voor iedereen en het lukt ook niet in één keer. Echter uiteindelijk zal er meer rust in de organisatie komen. Zeker als ook andere onderdelen zoals voorraadbeheer, herstellingen en dergelijke via de applicatie verlopen. Of wat te denken van het personeelsplanning, rekening houdende met allerhande vormen van verlof.

Je kunt als bedrijf of agentschap ook inzetten op een verder gaande vorm van email marketing en werken met gesegmenteerde emails. Dat kan gaan om eenvoudige logica's zoals een andere email bij een update dan bij een inschrijving. Echter je kunt in je tabel ook segmenten aanmaken en elk segment koppelen aan segment specifieke templates met een eigen inhoud.

4 | En websites maken dan?
Dat doen we uitsluitend in het kader van een project waarbij automatisatie centraal staat en altijd in overleg met andere experten zoals designers. We gebruiken de CMS Tilda (waarmee deze site gebouwd is) en ook Coda voor eenvoudige apps en slimme web pagina's waarbij we real time data koppelen aan allerhande acties.

Ik help weleens iemand of een bedrijf uit de nood met iets van een online one pager, echter ik beschouw dit niet als mijn core business.
Meer omzet met minder moeite
Ik denk met je mee en vertaal jouw ideeën naar oplossingen die je zelf kan onderhouden.
Waarom Huizer Automatisatie?
verantwoordelijk en vertrouwd
Meertalig
Nederlands, Frans en Engels
Persoonlijk
Alleen is sneller, samen kom je verder
Up-to-date
Ik blijf bij in mijn vakgebied
Een idee waarover je wil praten?
Contacteer me vrijblijvend.
0032 475 67 11 35
christiaan@huizer.be
Paul Fredericqstraat 24, 9000 Gent
BE 0552.857.834
Door je aanvraag te versturen ga je akkoord met onze Privacy Verklaring