De meeste ondernemers zijn al blij met een email die ze kunnen versturen type jean@naambedrijf.be . Niettemin zijn er nog heel wat die nog steeds werken met pierre.naambedrijf@gmail.com Zijn ze ouder dan 40, dan gebruiken ze vaak nog hotmail.com en in België kom ik ook nog @skynet en @pandora adressen tegen op allerhande busjes. Zeker bij loodgieters, elektriciens en vergelijkbare beroepen.
Lekt je kraan, dan is het type email adres echt je zorg niet. En de loodgieters weten dat. Ze hebben werk genoeg. Daarmee is voor bedrijven die actief zijn in een markt van schaarste er weinig nood aan een professioneel email adres. Daar komt bij dat in dergelijke bedrijven (net als in supermarkten, verpleeginstellingen) niet alle medewerkers een email adres nodig hebben. Contact met klanten verloopt hier doorgaans via een meerdere (de baas).
Vanaf dat email belangrijk is voor de promotie van je dienst en / of je een uniforme uitstraling wil hebben als bedrijf, is een professionele email wel belangrijk. Je klanten een email sturen met iedereen in de 'aan' of in het betere geval in de Blind Carbon Copy (BCC) is dan vaak het gevolg. Restaurants zie ik zo vaak hun menu aanbieden met dan in bijlage een PDF. Hier een
voorbeeld van een
wijnhandelaar die wel een emailplatform gebruikt en voor het vervolg toch kiest voor een PDF. Ze zijn niet alleen en met de kennis die ze hebben, is dit nu het hoogst haalbare. En laten we eerlijk zijn, beter iets doen dat min of meer werkt, dan niets doen. Je moet ergens beginnen. Echter het vervolg is helemaal niet zo moeilijk en je eigen bijdrage is belangrijk om mijn tijd te beperken. Eens je zelf wat afbeeldingen hebt, wat teksten de webpagina waarheen je wilt linken, kan het snel gaan!
Klanten en gebruikers raken gewend aan gepersonaliseerde emails die mooi vormgegeven zijn van grote partijen. Hoe kun je een menu zo presenteren dat je direct reservaties krijgt? Hoe krijg je jouw verhaal bij je toekomstig klant zonder dat het een rib uit je lijf kost. Dit soort vragen helpen we je oplossen.